Goodmorning Cape Town

3 mei 2015 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Hoi allemaal!

Tijd voor een verhaaltje, want eindelijk; ik ben weer geland op mijn geliefde Afrika!

Vrijdag heb ik mijn coschap Kindergeneeskunde succesvol afgerond, mijn spullen in Den Haag ingepakt en ben ik naar Utrecht afgereisd om daar me nog een dag lekker te laten verwennen. Tussen het stressen van m'n tas inpakken en de laatste dingen nog doen is dat zeker gelukt en binnen no time was het tijd om naar Schiphol af te reizen. Nog even heerlijk gegeten met m'n uitzwaai comité (m'n trouwe ouders en broer en nieuweling Wouter) en toen was het tijd om in het vliegtuig te stappen!

Na een hele goede vlucht (eten, filmpje kijken, veel slapen) landde ik perfect op tijd in Kaapstad; welkom terug Afrika, ik heb je gemist! Ik werd opgehaald van het vliegveld en met een mooie rit afgezet bij James Road, voor zo ver ik wist mijn onderkomen voor de komende maand. Maar helaas, er waren geen kamers vrij. Dus na een belletje werd ik in een ander huis afgezet; Parkvilla Road. Super leuk huis, leuke mensen en een super mooie tuin! Maar helaas, ook hier moest ik niet zijn. Ik werd opgehaald door de huisbaas en gedropt op Lower Main Road en drie keer is scheepsrecht; hier moest ik zijn! Leuk huis, mooie kamer en 8 Nederlanders o.a. twee meiden die hun wetenschapsstage in het Groote Schuur bij de Oogheelkunde gaan doen! Heel chill, want ik wist eigenlijk helemaal niet waar ik me morgen moet melden ;) Gelukkig kan ik dus met hun mee morgen en zijn we vandaag op ontdekkingstocht geweest naar het ziekenhuis; vet mooi ziekenhuis, groot, super uitzicht en zeer goed aangeschreven (oa de eerste harttransplantatie hier gedaan). Daarna door Observatory gelopen en ontdekt dat ik duidelijk in de leukste straat woon met ontzettend leuke barretjes en restaurants waar je voor 5 euro een avond maaltje hebt; ik vrees dat ik weinig ga koken...

En zo zit ik met een volle maag van onbeperkt sushi, hier te typen in de woonkamer. Ik voel me goed op m'n gemak en ben heel benieuwd naar morgen!

Liefs!

1. Manon:
    3 mei 2015
    Zoals het nou altijd gaat op reis komt met een hoop geduld duidelijk weer een hoop goed ;) Fijn dat je zo'n lekker plekkie hebt met gezellige medebewoners!! Geniet ervan! Xx
  2. Hacer:
    4 mei 2015
    Klinkt erg avontuurlijk al voor de eerste dag! Goed dat het opgelost is met je verblijf;) Neem je wat sushi mee? Hier is het 5x zo duur....... :p
  3. Elise:
    4 mei 2015
    Heel erg jaloers! Geniet van kaapstad en alles daarbij
  4. Wouter:
    4 mei 2015
    Wat fijn dat je een goede vlucht gehad hebt en alles zo soepel loopt, op het 3x naar een ander huis kijken na. Blijft het bed in je kamer leeg? Of komt er nog een kamergenootje bij, waar je alles mee moet delen? Veel plezier!
  5. Dineke Fiolet:
    4 mei 2015
    Super Nicole! Ik wens je een fantastiche tijd. Masr dat zal, jou kennende, best wel lukken!
    Veel liefs.
  6. Richard:
    4 mei 2015
    Beste meid, je hebt het al weer goed voor elkaar, ben benieuwd hoe Wil reageerd als ik haar vertel dat Nicole mij morgen al verwacht. Mijn bedje staat al klaar. Veel plezier groet xxx Richard
  7. Annika:
    Hee Nicole!

was het nu al weer tijd voor afrika! Heel veel plezier daar! het klinkt alsof je al een goed begin hebt gehad.
    Ik ga je verhaaltjes volgen :)

xx
  8. Adrie en Siem:
    4 mei 2015
    Wat geweldig dat je weer even "Thuis" bent. We denken aan je en leven met je mee.
  9. Hetty Weber:
    6 mei 2015
    Hoi Nicole een goed begin, fijn . Hoorde van El ook dat je kindergeneeskunde goed had afgerond. Nu een maandje hier werken, maar vooral genieten en dan nog een maandje trekken door Afrika. Liefs van ons en geniet