Update

27 februari 2023 - Utrecht, Nederland

Het is lang stil geweest op deze blog. Niet omdat er niks gebeurd maar de inspiratie ligt momenteel niet in woorden. Vanaf het moment dat ik ging denken aan een boek schrijven, stopten de woorden die normaal zo makkelijk uit mn figuurlijke pen vloeien. Hoe meer ik over Zuid Afrika en de gezondheidszorg hier leer, hoe minder ik ervan lijk te begrijpen. Ik vind het jammer want er gebeurd veel, op mn werk, in mn leven, in mn hoofd..

Het belangrijkste voor nu voor mij is om jullie wel te updaten en te bedanken. De afgelopen 3 maanden heb ik dingen bereikt die ik niet zonder jullie financiële steun had kunnen doen en daar ben ik trots op. Ooit zullen de woorden weer gaan vloeien en ga ik jullie vertellen hoe het allemaal tot stand is gekomen. Over de bouwmaffia, corruptie, fraude, bedreigingen, insectenplaag, consulten in de bouwmarkt, huilende patiënten, stoere bouwvrouwen en nutteloze bazen. Voor nu wil ik jullie bedanken dat jullie het mogelijk hebben gemaakt dat vrouwen bevallen op schone matrassen en er een plek in het ziekenhuis is gekomen waar vrouwen gescreend én behandeld kunnen worden voor baarmoederhalskanker. Bruine matrassen en een fel roze kliniek; niet mijn keus, maar iedereen vindt het prachtig, verpleegkundigen willen er graag werken en heel veel patiënten gaan er binnenkort geholpen worden en dat is het belangrijkst.

Daarnaast bleek jullie donatie aanleiding te zijn om voor Tshemba doneren makkelijker te maken en bleek mijn verhaal een inspiratiebron voor anderen. De ruim €1100 van jullie wordt 100% besteed aan het ziekenhuis, net als de donaties die inmiddels binnenstromen via de nieuwe website. https://www.tshembafoundation.org/donate

Ik ben trots op mijn familie en vrienden en weet wat voor een verschil jullie hebben gemaakt voor mij en vooral Tintswalo ziekenhuis!

Duizend maal dank!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Willy:
    27 februari 2023
    Wat leuk te lezen dat er zo’n goede bestemming aan de donaties gegeven wordt en dat er nog steeds geld binnenkomt voor nieuwe projecten. Succes met de volgende klus.
  2. Lucie:
    27 februari 2023
    Mooi om te horen dat er zoveel goeie dingen gedaan kunnen worden op deze manier. Jouw heerlijke verhalen gaan vast wel weer uit je pen vloeien. Succes daar💪👍😘
  3. Robert:
    7 maart 2023
    Heb ik iets gemist of heeft Dineke eea geregeld? Ik steun je graag nicht.